Nie wystarczy raz wykonać pozycjonowania strony internetowej, by zyskać wysokie, często odwiedzane przez użytkowników miejsce w rezultatach wyszukiwania. Działania SEO należą do tych, które należy wykonywać niemal bez przerwy, z większym lub mniejszym nakładem wysiłku. Niezbędne bywają np. aktualizacje artykułów blogowych, ich rozbudowy i dosycanie frazami kluczowymi. Jeśli interesują Cię powody spadku widoczności witryny w wynikach wyszukiwania, przeczytaj artykuł. Znajdziesz w nim kilka popularnych przyczyn.
Słabsze pozycjonowanie witryny – możliwe powody
Pozycjonowanie strony początkowo przynosiło pozytywne efekty, ale po jakimś czasie nastąpił spadek miejsca witryny w wynikach wyszukiwania – nie jest to zaskakujący scenariusz dla specjalistów SEO. Przyczyn mniejszej widoczności serwisu istnieje całkiem sporo, ponadto powód może być zarówno jeden, jak i może ich być kilka. Niektóre z nich można odkryć częściowo samodzielnie, nie będąc specjalistą ds. pozycjonowania. Inne, bardziej skomplikowane przyczyny będą wymagały konsultacji z ekspertem.
Błędy techniczne
Do spadku widoczności mogą doprowadzić błędy techniczne na stronie, na przykład błędy w kodzie HTML, nieprawidłowe wewnętrzne linki, niewłaściwa konfiguracja pliku robots.txt, wolne ładowanie strony, błędnie ustawione przekierowanie, przypadkowe wyindeksowanie bądź usunięcie podstron.
Niska jakość treści
Efekty pozycjonowania mogą zostać częściowo zaprzepaszczone, jeśli istniejące na stronie treści zostaną ocenione jako teksty słabej jakości przez roboty wyszukiwarki. Aktualnie nie wystarczą teksty nasycone frazami kluczowymi. Konkurencja firm działających w danej branży jest zacięta, a oczekiwania klientów coraz większe. Teksty, również te przeznaczone do pozycjonowania, muszą więc być jak najbardziej wartościowe dla odbiorców i nie mogą stanowić plagiatu.
Linki zwrotne słabej jakości
Na pozycjonowanie negatywnie wpływają również linki zwrotne prowadzące do mało jakościowych witryn bądź spamujących serwisów. Szczególnie wysoka liczba takich linków może zostać potraktowana przez wyszukiwarki jako manipulacja rezultatami wyszukiwania.
Problemy związane z indeksacją
Do mniejszej widoczności witryny mogą doprowadzić również problemy z dostępnością witryny dla robotów, jej indeksacją przez wyszukiwarkę, np. zablokowanie strony przez plik robots.txt czy błędy w mapie serwisu.
Zmiany w algorytmie wyszukiwarki
Na pozycję stron internetowych w rezultatach wyszukiwania wpływają również wprowadzane co jakiś czas aktualizacje algorytmów wyszukiwarek. Mogą one znacznie obniżyć miejsce witryny w wynikach.
Działania konkurencji
Pozycjonowanie wymaga również bacznego obserwowania konkurencji. Firmy z branży, które inwestują w SEO i publikują wartościowe treści, mogą szybko wyprzedzić Twoją witrynę w wynikach wyszukiwania.
Jeśli chcesz, aby Twoja strona trafiła na jak najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwania lub niepokoi Cię spadek jej widoczności, zobacz ofertę agencji marketingowej IBIF zajmującej się m.in. pozycjonowaniem witryn w Lublinie https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.
Jak odkryć przyczynę spadku widoczności? Narzędzia
Zanim przystąpisz do działań naprawczych, które zwiększą widoczność strony, musisz odkryć przyczynę spadku pozycji witryny. W tym celu przydadzą się takie narzędzia jak niżej wymienione.
Google Search Console
To bezpłatne narzędzie oferowane przez Google pozwala na monitorowanie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. W Google Search Console znajdziesz informacje o wyświetleniach, kliknięciach, pozycji w rankingu, problemach z indeksowaniem i optymalizacją witryny.
Ahrefs
Narzędzie SEO, jakim jest Ahrefs, zapewnia różnorodne funkcje potrzebne do analizy widoczności witryny. Pozwala monitorować jej pozycję w rankingu, analizować linki zwrotne, a także przeprowadzić audyt SEO.
Google Analytics
Kolejnym narzędziem od Google, które umożliwi analizę ruchu na stronie internetowej, jest Google Analytics. Z jego pomocą sprawdzisz wiele wskaźników przyczyniających się do słabszego pozycjonowania witryny. Należą do nich takie kwestie jak: liczba odwiedzin, źródła ruchu i zachowanie użytkowników na stronie.
Semrush
Inne płatne narzędzie gwarantujące kompleksową analizę SEO to Semrush. Pozwala ono monitorować widoczność witryny w wynikach, analizować frazy kluczowe, śledzić konkurencję i przeprowadzać audyt SEO.
Spadek widoczności witryny może okazać się poważnym problemem dla firm, które opierają swój marketing na pozycjonowaniu. Dobrze widoczna witryna zapewnia przewagę konkurencyjną i pozwala docierać do ogromnej liczby osób zainteresowanych daną ofertą. Dlatego koniecznie analizuj na bieżąco miejsce swojego serwisu, jeśli zależy Ci na utrzymaniu jego wysokiej pozycji.
Materiał zewnętrzny