Pozycjonowanie jest stosunkowo nowym zjawiskiem, jednak na przestrzeni lat swojego istnienia zdążyło już znacząco zmienić specyfikę. Doskonałym przykładem jest wzrost znaczenia audytu. Dlaczego dzisiaj agencja SEO w zasadzie zawsze na starcie przeprowadza szczegółowy audyt? Na czym on polega i dlaczego obecnie jest tak ważny?
Czym jest audyt SEO?
Zanim wyjaśnimy, dlaczego agencja SEO przeprowadza audyt, powinniśmy przynajmniej pokrótce wytłumaczyć, czym on jest i na czym polega. Mowa przede wszystkim o ocenie aktualnej sytuacji firmy oraz ogólnej i szczegółowej analizie sytuacji w branży. Chodzi o sprawdzenie, jak wygląda sytuacja SEO firmy oraz u konkurencji. Audytowi poddaje się witrynę firmową, strony konkurencji i aktualne wyniki wyszukiwań, z uwzględnieniem najskuteczniejszych fraz.
SEO już nie jest proste
Dzisiaj SEO nie jest już proste, co wynika między innymi z coraz wyższego zaawansowania algorytmu Google. Obecnie algorytmy są bardzo inteligentne i nie wystarczy poupychać frazy kluczowych na stronie, aby zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwań. Wręcz przeciwnie, takie działania powodują spadki i otrzymanie kar od Google. Kampania SEO musi być dobrze przemyślana i zaplanowana, aby mogła zapewnić oczekiwane rezultaty. Natomiast nie sposób stworzyć sensowny plan bez wcześniejszego audytu.
Wymagająca konkurencja
W ostatnich latach większość firm zdała sobie sprawę ze znaczenia pozycjonowania. Dlatego też konkurencja jest dzisiaj duża. Wymaga to dostosowania się do działań innych firm z branży. Aby móc to zrobić, trzeba przeprowadzić audyt. Obejmuje on między innymi analizę fraz kluczowych wykorzystywanych przez konkurencję. Na jej podstawie określa się frazy, na które warto się pozycjonować. Może się na przykład okazać, że najpopularniejsze frazy mają tak dużą popularność wśród firm w branży, że pozycjonowanie nia nie stron byłoby nieopłacalne. Lepszym rozwiązaniem może się okazać wybór mniej popularnych fraz, z których każda wywoła nieco mniejszy ruch na stronie. Jednocześnie czas i środki, które trzeba byłoby poświęcić na pozycjonowanie na jedną popularną frazę mogą wystarczyć do osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach nawet na kilka lub kilkanaście fraz wykorzystywanych rzadziej.
Agencja SEO w poszukiwaniu oszczędności
Ważnym czynnikiem decydującym o konieczności przeprowadzenia audytu jest ekonomia. Otóż przeprowadzając profesjonalny audyt, możemy wiele zaoszczędzić. Na podstawie analizy podejmujemy trafniejsze decyzje. Innymi słowy, nie przeznaczamy pieniędzy ani swojego wysiłku na pozycjonowanie stron na frazy, które nie zwiększą ruchu na stronie. Pomimo, że przeprowadzenie audytu zabiera nieco czasu, jest to jak najbardziej opłacalne działanie, które pozwala dużo zaoszczędzić na kolejnych etapach.
Wiesz już, że audyt SEO jest absolutnie niezbędny, aby prowadzić skuteczne i opłacalne pozycjonowanie. Ważne jest również, aby jego przeprowadzeniem zajęła się odpowiednia agencja SEO, której pracownicy posiadają właściwe umiejętności i dysponują doświadczeniem w tym obszarze.
Zapraszamy: Pozycjonowanie Wrocław.