Szykując się do otwarcia swojej pierwszej działalności gospodarczej czy sklepu internetowego będziesz potrzebował domeny. Zobacz na co zwrócić uwagę podczas jej rejestracji.
Funkcjonowanie firm w Internecie nie jest już opcją, ale koniecznością. Wiele zależy od rozpoznawalności a jeszcze więcej od możliwości szybkiego odnalezienia strony w Internecie. W jaki sposób może pomóc w tym odpowiedni wybór domeny?
Dlaczego szybkie zarejestrowanie domeny jest ważne.
Chcąc budować silną pozycję marki, nie sposób zignorować jej obecności w Internecie. Jeśli masz w planie założenie strony oraz rejestrację chwytliwej domeny, musisz reagować jak najszybciej. W sieci nie ma już miejsca na anonimowość, nijakość i nudne nazwy. W Internecie panuje tłok i wszystkie najbardziej chwytliwe nazwy są szybko zajmowane. Codziennie powstają nowe strony i wymyślenie czegoś wpadającego w ucho czy kojarzącej się z danym biznesem nazwy będzie coraz trudniejsze. Z punktu widzenia wyszukiwarki wszystkie te elementy są bardzo potrzebne do pozycjonowania. Nie można zatem zwlekać! Rejestrację domeny warto przeprowadzić zaraz po jej wymyśleniu, niezależnie od tego, czy sama strona ma powstać za tydzień, czy za rok.
Co jest ważne podczas wybierania domeny?
Decydując się na rejestrowanie domen warto wybierać serwis z wygodnym panelem administracyjnym oraz przejrzystymi zasadami cenowymi. Powinny być widoczne ceny dla danego typu domen i ich rozszerzeń (.pl, .com czy .eu), ich wariantów dodatkowych oraz kosztów przedłużenia ich posiadania po wskazanym okresie rozliczeniowym. Warto upewnić się, czy te usługi są bezpośrednio połączone z hostingiem. Możemy aktualnie lub w przyszłości potrzebować tych usług oddzielnie. Pożądane jest, aby mieć możliwość na przykład przeniesienia hostingu i wszystkich plików strony, przy jednoczesnym zachowaniu domeny. Możemy też posiadać wiele stron na różnych kontach hostingowych ze względu na rozmaite potrzeby, takie jak ich pojemność czy przepustowość. Warto jednak mieć jedno konto do obsługi wszystkich domen jednocześnie. Może to być nie tylko wygodne (zarówno w aspekcie obsługi, jak i rozliczeń), ale także o wiele korzystniejsze cenowo.
Najlepsza nazwa to prosta nazwa
Z nazwą domeny jest podobnie jak z nazwą firmy. Od jej brzmienia wiele zależy. Po pierwsze – im krótsza i prostsza, tym lepiej. Tak samo jak bezproblemowe powinno być jej przedyktowanie prze telefon, podobnie łatwo powinno się ją wymawiać na jednym wdechu. Po drugie – musi się bezpośrednio kojarzyć z tym, co będzie do znalezienia na stronie. Po trzecie – najlepiej, żeby kończyła się typowym rozszerzeniem domen jak .pl, .com, czy .edu. Alternatywą dla wielu zajętych pomysłów może być bardziej złożone i wieloczłonowe rozszerzenie, np. „24.com.pl”, ale od razu sprawia to, że będzie trudniejsze do zapamiętania. Biorąc pod uwagę te aspekty, idealnie byłoby, gdyby strona składała się z jednego słowa, mającego maksymalnie trzy sylaby i końcówkę .pl. Przykładowo wykonując usługi związane z tworzeniem stron internetowych, sytuacją perfekcyjną byłoby zamieszczenie ich pod adresem „strony.pl”.