Prowadzenie firmowego bloga zawsze się opłaca. To nie tylko świetny sposób na gromadzenie istotnych informacji i dzielenie się nimi, ale także szansa na poprawę wizerunku swojej marki w sieci. Blogi technologiczne w firmach mają nie tylko charakter sprzedażowy, ale także merytoryczny. Najważniejsze jednak jest to, aby blogerzy technologiczni dbali o rozwój rzetelnego contentu, który przyciągnie uwagę odbiorców. Zobacz, jak prowadzone są blogi technologiczne w Polsce i dlaczego warto to robić.
Blogi technologiczne – dlaczego warto je prowadzić?
Jest wiele powodów, dla których warto zdecydować się na prowadzenie bloga technologicznego. Tzw. tech blog to doskonały sposób na usprawnienie działań związanych z pozycjonowaniem strony. Budowanie rzetelnego contentu na firmowym blogu, liczne odnośniki wewnętrzne oraz treść przygotowana zgodnie z zasadami SEO – to wszystko wpływa pozytywnie na pozycję serwisu w wyszukiwarce Google.
Kilka czynników, które determinują opłacalność prowadzenia technologicznego bloga to:
- szansa na zbudowanie pozytywnego wizerunku marki,
- możliwość dzielenia się rzetelnymi informacjami z potencjalnymi klientami,
- opcja naprowadzenia klientów na zakup, np. w sklepie internetowym powiązanym z blogiem technologicznym.
Co więcej, blogerzy technologiczni promują swój biznes tak, aby w oczach potencjalnych odbiorców zyskać miano eksperta w swojej dziedzinie. Dzięki temu renoma marki wzrasta, a tym samym rosną też dochody.
Dodatkowo tech blog cieszący się dużą popularnością to realna szansa na wypracowanie dodatkowego dochodu pasywnego. Jak to możliwe? Otóż poprzez wykorzystanie sieci afiliacyjnej, dzięki której można otrzymywać wynagrodzenie za kliknięcia linków udostępnionych, np. na firmowym blogu technologicznym.
Jak prowadzić bloga technologicznego w Polsce? Krok po kroku
Chcesz zawodowo zająć się tworzeniem treści, aby poprawić wizerunek swojego przedsiębiorstwa i otworzyć przed sobą nowe drogi rozwoju? W takim razie zobacz, jak zacząć prowadzić bloga technologicznego. Oto kilka wskazówek, które warto wykorzystać przed podjęciem jakichkolwiek kroków:
- Dokładnie ustal, o czym zaczniesz pisać. Blogi technologiczne to takie, które są często powiązane z branżą działalności firmy oraz nowowczesnymi technologiami. Dobry i rzetelny content na firmowym blogu to podstawa.
- Określ grupę potencjalnych czytelników, którzy trafią na bloga technologicznego, np. Twojego sklepu internetowego. Na podstawie określenia grupy odbiorców możesz zaplanować publikacje tak, aby te były wartościowe pod względem merytorycznym oraz marketingowym jednocześnie.
- Ustal plan na najbliższe miesiące. Tzw. tech carrers blog to wpisy na stronach internetowych lub specjalnych platformach do blogowania, gdzie treść będzie budowana zgodnie z zaplanowaną strategią.
Pamiętaj też o tym, aby podczas tworzenia bloga technologicznego dbać o występowanie odpowiednich ilości fraz kluczowych, linkowania, zdjęć oraz przypisów do źródeł informacji. To podstawa, jeśli technologiczny blog ma przynieść jakiekolwiek efekty wizerunkowe oraz sprzedażowe.
Dlaczego warto prowadzić firmowe blogi technologiczne?
Treści blogowe, a szczególnie tech-blog są pożądane przede wszystkim z punktu widzenia SEO oraz wizerunku marki. Klienci mogą szybciej trafić na ofertę przedsiębiorstwa poprzez firmowego bloga, a także jednocześnie zyskują szansę na pozyskanie rzetelnych informacji od bloggera technologicznego.
W Polsce funkcjonuje już wiele blogów technologicznych. Niemniej jednak nie oznacza to, że nie warto uruchomić firmowego bloga, np. dla sklepu internetowego z elektroniką użytkową. Dobrze prowadzone blogi technologiczne przekładają się nie tylko na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania w Google, ale także przyciągają uwagę potencjalnych klientów.
Materiał zewnętrzny